לקוטי שיחות חל"ו ע' 33 (וארא ב)
קיצור
יש לבאר את השייכות דסיום ההפטורה - "ביום ההוא אצמיח קרן לבית ישראל ולך אתן פתחון פה בתוכם" - לפרשת וארא. והביאור: אף שבפשטות המכות היו כדי לקיים את הבטחת הקב"ה "וגם את הגוי אשר יעבודו דן אנכי", וכדי ש"ידעו מצרים כי אני ה'", מ"מ מבאר רש"י שמטרת המכות הוא "כדי שישמעו ישראל ויראו" (ומבואר בקרא: "ולמען תספר באזני בנך וגו' וידעתם כי אני ה'"). דכיון שמטרת הבריאה היא בשביל ישראל, לכן צריך לומר שכל הענינים שבעולם קשורים בפנימיותם עם ישראל באופן ישר.
וזהו הקשר לסיום ההפטורה, ששם מבואר שהמלחמה בין נבוכדנצר למצרים - שני ממלכות אדירות - הוא בשביל המיעוט דבני ישראל שלא האמינו ביחזקאל עד אז, ועל ידי קיום הנבואה יאמינו בו.
וההוראה: עד כמה צריך להשתדל גם שכל יחיד מבני ישראל יתקרב לתורה ומצוות וכו', כמו שרואים שהקב"ה עשה מלחמות גדולות בעולם כדי להשפיע על כמה מבני ישראל.
וזהו הקשר לסיום ההפטורה, ששם מבואר שהמלחמה בין נבוכדנצר למצרים - שני ממלכות אדירות - הוא בשביל המיעוט דבני ישראל שלא האמינו ביחזקאל עד אז, ועל ידי קיום הנבואה יאמינו בו.
וההוראה: עד כמה צריך להשתדל גם שכל יחיד מבני ישראל יתקרב לתורה ומצוות וכו', כמו שרואים שהקב"ה עשה מלחמות גדולות בעולם כדי להשפיע על כמה מבני ישראל.