לקוטי שיחות ח"א ע' 208 (פ' זכור)
קיצור
בני ישראל לחמו בעמלק בתחילת הילוכם במדבר ובסיום ההליכה במדבר ("וישמע הכנעני גו'"). ועל דרך זה בתחילת הכניסה לארץ ישראל - בימי שאול, ובדרא דמשיחא - בסיום העבודה של הפיכת העולם כולו לארץ ישראל.
והנה התחלת מלחמת עמלק היה "אשר קרחה", שעמלק טוען שאין לומר "נעשה ונשמע" אלא לקבל את התורה ומצוות על פי שכל. אך אחר כך בא עמלק בהעלם (כהתחפש לכנעני) וטוען שאינו מתערב בענינים רוחניים, אך כשנכנסים לארץ כנען צריכים להתנהג כמו כנעני. אך האמת היא שצריך להלחם גם בזה. ועל דרך זה בדורנו זה דעקבתא דמשיחא, טוען עמלק שבהנהגת העולם צריכים להתנהג על פי הוראותיו. אך צריכים להילחם בזה כי אמיתית כוונתו הוא "להשמיד גו'" ח"ו, כי קיום בני ישראל גם בעולם הזה הוא על ידי התורה ומצוות, כי התורה היא תורת חיים.
והנה התחלת מלחמת עמלק היה "אשר קרחה", שעמלק טוען שאין לומר "נעשה ונשמע" אלא לקבל את התורה ומצוות על פי שכל. אך אחר כך בא עמלק בהעלם (כהתחפש לכנעני) וטוען שאינו מתערב בענינים רוחניים, אך כשנכנסים לארץ כנען צריכים להתנהג כמו כנעני. אך האמת היא שצריך להלחם גם בזה. ועל דרך זה בדורנו זה דעקבתא דמשיחא, טוען עמלק שבהנהגת העולם צריכים להתנהג על פי הוראותיו. אך צריכים להילחם בזה כי אמיתית כוונתו הוא "להשמיד גו'" ח"ו, כי קיום בני ישראל גם בעולם הזה הוא על ידי התורה ומצוות, כי התורה היא תורת חיים.